Toiminnanohjauksen uudistaminen

Toiminnanohjauksen uudistaminen parantaa kannattavuutta ja tiedolla johtamista

Tutkimus- ja kehitystoiminnan painopiste on Hartelassa  2018 on ollut toiminnanohjauksen uudistamisessa. Tämä tarkoittaa prosesseihin ja tietovirtoihin liittyvää kehitystyötä, toimintatapojen yhtenäistämistä sekä käytössä olevien järjestelmien uudistamista. Tavoitteena on aiempaa parempi tiedolla johtaminen, sitä kautta tehokkuuden kasvattaminen ja kannattavuuden parantaminen.

Työn keskiössä on viime syksynä käynnistynyt kehityshanke Ryhti. Sen alaisuudessa tehdään mm. hankekehityksen, tuotannon, hankinnan, talouden sekä tiedonhallintaan ja tietovarastoihin liittyviä projekteja. Muut osa-alueet odottavat vuoroaan – hankkeen on suunniteltu kestävän vuoteen 2020.

Hartelan kehityshanke Ryhti

Kaikilla edellä mainituilla osa-alueilla rakennetaan uutta, määritetään prosesseja ja toimintatapoja sekä pohditaan millä ratkaisuilla koko yhtiön yhteiset tavoitteet ovat parhaiten saavutettavissa tulevaisuudessa. Onko esimerkiksi tarpeen vaihtaa käytössä olevia työkaluja vai saadaanko nykyisiä kehittämällä haluttu lopputulos aikaan?

Hanke on yhteinen koko Hartelalle ja sen omistajana toimii konsernin toimitusjohtaja Juha Korkiamäki. Koko johtoryhmä on myös omalta osaltaan aktiivisesti mukana hankkeessa ja seuraa sen etenemistä.

Henkilöstölle uudistukset tuovat tullessaan lisää läpinäkyvyyttä tekemiseen läpi koko organisaation, parempaa yhteistyötä, tehokkuutta toimintaan, uusia toimintatapoja sekä nykyaikaisempia työkaluja.

Sivuilla esitetyt visualisointikuvat ovat luonnoskuvia kohteista, eivät kuvauksia yksityiskohdista tai väreistä.

Visualiointikuvissa voi esiintyä myös lisähintaisina muutostöinä tilattavia materiaaleja.