Hartela lunastaa lupauksensa vaikeinakin aikoina

Rakentamisessa kaikki ei aina suju suunnitellusti. Budjetit voivat elää, materiaalit myöhästyä, aikataulut paukkua. Mutta juuri vaikeat hetket erottavat kumppanin urakoitsijasta. EPSI Rating Talonrakennusurakointi 2024 -tutkimus osoittaa, että Hartelan asiakkaat kokevat meidät luotettavaksi ja ihmisläheiseksi rakentajaksi, joka ei välttele vastuuta, vaan pysyy vierellä loppuun asti.


Tyytyväisyyden takana yhteispeliä ja rehellistä vuorovaikutusta

 

Hartela nousi tutkimuksen ykköspaikalle asiakastyytyväisyydessä ammattimaisten rakennuttajien näkökulmasta. Asiakkaat kiittivät erityisesti helppoutta asioida, luotettavuutta, laatua ja vastuullisuutta. Yhteistyö vaikeissa tilanteissa sai asiakkailta kiitosta: ”Riskit realisoitui, mutta ne hanskattiin yhdessä.”

 

EPSI Ratingin mukaan Hartelan tulokset kuvastavat kokonaisvaltaista onnistumista. Asiakastyytyväisyysindeksi Hartelalle on 81,7, mikä on selvästi toimialan keskiarvon (75,8) yläpuolella. Kyse ei ole yksittäisistä onnistumisista, vaan johdonmukaisesta ja pitkäjänteisestä toiminnasta. Asiakas kiteytti tämän osuvasti: ”Poikkeusoloissa luotettava kumppani.”

 

Yhteistoiminta kantaa vaikeinakin hetkinä

 

Rakennusprojektit elävät todellisuudessa, jossa aina ei ole ihanteelliset olosuhteet. Meillä Hartelassa on otettu tietoisesti askeleita siihen suuntaan, että vaikeissakin tilanteissa asiakas ei jää yksin. Sitoutuminen vaikeissa tilanteissa nousi esille palautteessa: ”Vaikka budjetti ja aikataulu joutuivat paineeseen, siitä huolimatta en vaihtaisi urakoitsijaa.”

 

Yhteistyön jatkuvuus korostui asiakkaan palautteessa: ”Kun tuli mutkia matkaan, Hartela ei paennut vaan pysyi vierellä.”


Tällainen palaute kertoo meille kaiken oleellisen. On helppoa olla kumppani silloin, kun kaikki sujuu. Mutta luottamus rakennetaan nimenomaan silloin, kun eteen tulee ongelmia. Se että asiakas tietää, että pysymme mukana, etsimme ratkaisuja ja kannamme vastuumme, se on meille kunnia-asia.

Poikkeusoloissa luotettava kumppani

"Tutkimuksen mukaan Hartela nähdään ihmisläheisenä ja arvoa tuottavana kumppanina”, kertoo Hartela Länsi-Suomen toimitusjohtaja Lari Mallius, joka vastaa myös yhteistoiminnallisesta urakkaliiketoiminnasta Hartelassa.




Asiakaslähtöisyys on valinta, jonka teemme joka päivä

 

Asiakaslähtöinen rakentaminen ei ole pelkkä prosessi, vaan arvoihin nojaava toimintatapa. Hartelassa olemme halunneet rakentaa kulttuurin, jossa tekninen osaaminen kohtaa inhimillisen otteen. Tämä yhdistelmä näkyy asiakaspalautteessa ja tutkimuksen tuloksissa. Eräs haastateltava tiivisti kokemuksensa näin: ”Meillä oli monenlaista haastetta – korona, materiaalien hinnat, toimitusongelmat – mutta homma vietiin maaliin yhdessä.”

 

Olemme asiakkaidemme kanssa samalla puolella. Meidän tehtävämme on varmistaa, että projekti onnistuu – ja että yhteistyö tuntuu hyvältä, vaikka tilanne olisi paineinen.

 

Tämä ei ole maali, vaan välietappi

 

EPSI Ratingin erinomainen tulos ei ole meille päätepiste, vaan kannustin. Se osoittaa, että suunta on oikea, mutta samalla muistuttaa, että asiakkaiden tarpeet kehittyvät jatkuvasti.

 

Olemme sitoutuneet siihen, että kehitämme toimintaamme entisestään. Haemme palautetta, analysoimme tuloksia ja toimimme sen mukaan. Asiakaskokemus ei ole meille mittari – se on päämäärä.

 

Lari Mallius
Toimitusjohtaja, Hartela Länsi-Suomi

Lue lisää uutisia

Sivuilla esitetyt visualisointikuvat ovat luonnoskuvia kohteista, eivät kuvauksia yksityiskohdista tai väreistä.

Visualiointikuvissa voi esiintyä myös lisähintaisina muutostöinä tilattavia materiaaleja.