Rakentamisessa kaikki ei aina suju suunnitellusti. Budjetit voivat elää, materiaalit myöhästyä, aikataulut paukkua. Mutta juuri vaikeat hetket erottavat kumppanin urakoitsijasta. EPSI Rating Talonrakennusurakointi 2024 -tutkimus osoittaa, että Hartelan asiakkaat kokevat meidät luotettavaksi ja ihmisläheiseksi rakentajaksi, joka ei välttele vastuuta, vaan pysyy vierellä loppuun asti.
Tyytyväisyyden takana yhteispeliä ja rehellistä vuorovaikutusta
Hartela nousi tutkimuksen ykköspaikalle asiakastyytyväisyydessä ammattimaisten rakennuttajien näkökulmasta. Asiakkaat kiittivät erityisesti helppoutta asioida, luotettavuutta, laatua ja vastuullisuutta. Yhteistyö vaikeissa tilanteissa sai asiakkailta kiitosta: ”Riskit realisoitui, mutta ne hanskattiin yhdessä.”
EPSI Ratingin mukaan Hartelan tulokset kuvastavat kokonaisvaltaista onnistumista. Asiakastyytyväisyysindeksi Hartelalle on 81,7, mikä on selvästi toimialan keskiarvon (75,8) yläpuolella. Kyse ei ole yksittäisistä onnistumisista, vaan johdonmukaisesta ja pitkäjänteisestä toiminnasta. Asiakas kiteytti tämän osuvasti: ”Poikkeusoloissa luotettava kumppani.”
Yhteistoiminta kantaa vaikeinakin hetkinä
Rakennusprojektit elävät todellisuudessa, jossa aina ei ole ihanteelliset olosuhteet. Meillä Hartelassa on otettu tietoisesti askeleita siihen suuntaan, että vaikeissakin tilanteissa asiakas ei jää yksin. Sitoutuminen vaikeissa tilanteissa nousi esille palautteessa: ”Vaikka budjetti ja aikataulu joutuivat paineeseen, siitä huolimatta en vaihtaisi urakoitsijaa.”
Yhteistyön jatkuvuus korostui asiakkaan palautteessa: ”Kun tuli mutkia matkaan, Hartela ei paennut vaan pysyi vierellä.”
Tällainen palaute kertoo meille kaiken oleellisen. On helppoa olla kumppani silloin, kun kaikki sujuu. Mutta luottamus rakennetaan nimenomaan silloin, kun eteen tulee ongelmia. Se että asiakas tietää, että pysymme mukana, etsimme ratkaisuja ja kannamme vastuumme, se on meille kunnia-asia.