Nitro Group Oy / Logomo / Turku

Tilaa hyvälle hypelle

Kyllä yrityksen toimitilan valinnan on aina oltava ensisijaisesti järkipäätös, mutta kun puhutaan luovasta alasta, niin onhan mielikuvalla ja brändillä merkitystä. Pakko olla.

Nitro on digitaalisen ajan markkinointitoimisto, jonka toinen toimipiste sijaitsee Turun Logomossa. “Sijainti ei ole meille ensisijaisen tärkeää, mutta on sillä merkitystä. Eritoten se, että Logomolla on hyvä profiili, on merkittävää. Kun Helsingissä puhuu uusien asiakkaiden kanssa, he sanovat usein innostuneeseen sävyyn <<Ai Turun toimistonne on Logomossa!>> Ja onhan tänne helppo tulla vaikka junalla” toimitusjohtaja Mikko Granström kiteyttää syitä miksi Logomo sopii Nitrolle loistavasti.

Toimisto luovan talouden keskuksessa

Olennaista oli myös se, että Nitro sai vaikuttaa siihen millainen omasta tilasta tuli. “Pääsimme ensimmäisten joukossa valitsemaan tämän tilan ja otimme kulmapaikan. Meillä on ovivaraus, jos tarvitsemme lisää tilaa. Neukkarin teimme tarpeitamme vastaavaksi. Pidän myös korkeasta tilasta, se tuo heti tunnelmaa. Lisäksi haluamme olla osa luovan talouden keskusta” Granström sanoo. Nitrossa työskentelevät ihmiset liikkuvat sen mukaan millaista työtä kulloinkin tekevät. He hyödyntävät myös Logomon yleisiä tiloja ja neuvotteluhuoneita. Suunnittelutyö ryhmässä vaatii joustavuutta myös tilalta.

Töitä voi tehtä toimistossa tai missä tahansa muualla

Avotoimistossa kontaktin ottaminen on helppoa, Nitrossakin se on useimmiten hyvä asia. Granströn kehuu väkeään: “Meillä on suunnittelijoita, koodareita ja asiakasvastaavia, silti työrauha pystytään suomaan kaikille, koska täällä kunnioitetaan muiden tilaa ja persoonaa. Jos suunnittelijoilla on jokin isompi suunnitteluduuni, niin kyllä he saavat tehdä sen vaikka kotoa käsin. Ei toimistossa olo ole mikään itseisarvo.”

Toimitila on osa brändiä

“Kyllä yrityksen toimitilan valinnan on aina oltava ensisijaisesti järkipäätös, mutta kun puhutaan luovasta alasta, niin onhan mielikuvalla ja brändillä merkitystä. Pakko olla.” Vaihtoehtoja riittää paljon. Logomon hinta-laatusuhdetta pidetään hyvänä. Mekin saamme kehuja: “Hartelan kanssa on ollut koko ajan hyvä keskusteluyhteys. Porukka on fiksua ja kommunikointi miellyttävää. Alkuvaiheessa rakennuksessa oli pieniä asioita, joita piti korjata, kuten rakentaessa aina on. Mutta palautteisiin reagoitiin varsin nopeasti ja kaikki hoidettiin kuntoon.”

Granström ymmärtää markkinoinnin ammattilaisena hyvän pöhinän merkityksen: “Logomon ympärillä on ollut alusta asti hypeä. Meille tuli myös hyvä fiilis siitä, että meidät haluttiin tänne luomaan hyvää menoa osaltamme.”